I Engsøens Børnehus vægter vi et godt forældresamarbejde.

Et godt samarbejde vil være til gavn, så vi giver jeres barn de bedste muligheder og sikre de bedste forudsætninger for en god udvikling. Sammen og i dialog støtter vi op omkring netop det, som dit barn har brug for.

Forældrebestyrelsen består af 7 medlemmer, 2 suppleanter samt to personalerepræsentanter, og sammen med ledelsen er de med til at danne rammen for institutionen. Man sidder i bestyrelsen for en to årig periode.

Vi ønsker at alle forældre har en oplevelse af at blive mødt og forstået i hverdagen.

I en hverdag fyldt med dejlige børn og forældre, kan det til tider være svært lige at snakke med en pædagog, hvis man har noget på hjertet. Det skal ikke afholde dig fra at komme i dialog. Sig det blot til pædagogen, så vil der hurtigst muligt skabes kontakt enten på telefonen eller I aftaler et passende tidspunkt.

I er selvfølgelige også velkomne til at kontakte ledelsen, hvis der opstår spørgsmål eller der er brug for afklaringer.

Forældresamtaler:

Vi tilbyder følgende forældresamtaler:

• En opstarts-samtale inden start i vuggestuen

• En opstarts-samtale når barnet starter i børnehave afdelingen

• En 3-5 måneders-samtale, om barnet opstart og udvikling

• En samtale vedr. skolestart. Ligger i oktober måned forud for skoleindskrivningen.

I er altid velkomne til at få en snak, enten med personalet eller med ledelsen.